kimbouw.reismee.nl

La Fortuna & Manuel Antonio

Hoi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden en er is heel wat gebeurd. Ik heb op dit moment vakantie maar moet jullie allemaal nog vertellen over de twee weken daarvoor.

De eerste week zijn we in het weekend naar La Fortuna geweest. Na een helse busrit door de bergen kwamen we aan in ons hostel. De volgende dag stond er een extreme hiketour op het programma dus we gingen op tijd slapen. Deze tour bestond uit 3 delen, de eerste was het extreme gedeelte, we hebben 7 km gelopen berg op berg af en eindigde met een heftige klim en een prachtig uitzicht op de vulkaan Arenal (ik zal na de vakantie even alle foto’s uploaden, het is nu namelijk 4:30 ’s ochtends en we gaan zo richting Panama!!!!!!). Het tweede deel was een wandeltochtje naar een waterval, het water was heerlijk koel en fris, dus Fenna en ik moesten een duik nemen. Hierna waren we allemaal toe aan wat ontspanning, wat perfect uitkwam want het laatste deel waren de hotsprings, een rivier die door de vulkaan verwarmd wordt en daardoor 37 graden was. Hier hebben we een tijdje lekker kunnen niksen, om vervolgens aan het einde van de dag weer terug worden gebracht naar het hostel. La Fortuna is echt adembenemend mooi, net als bijna alles wat we hier zien eigenlijk.

Het tweede weekend zijn we naar Manuel Antonio geweest, een plaatsje aan de pacific ocean. We zaten dit keer in een prachtig hotel, middenin het nationale park van Manuel Antonio, tijdens het ontbijt zaten er aapjes in de bomen naast ons te schreeuwen. We hebben ’s ochtends een tour gedaan door de mangrove. Dit keer verbaasde ik me er weer over hoeveel die tourguides weten, het is echt bizar. We zaten op een bootje en opeens hoorde we een plons, bleek een van de twee tourguides/kapitein te zijn. Hij kwam de boot weer opgeklommen en toen zagen we direct de reden van zijn duik. Hij had een KROKODIL VAST, oke het was een kleintje maar dan nog! Veel mensen gingen het beestje even aaien, voor mij was eventjes van dichtbij kijken genoeg, je hoort wilde dieren namelijk niet aan te raken dus na 3 minuutjes begon ik het zielig te vinden. De andere mensen op de boot hadden daar totaal geen last van, ze pakten de krokodil van hem aan om mooie instagram foto’s te hebben, het waren typische Amerikaanse mensen. Na bijna 10 minuten mocht het arme beestje eindelijk het water weer in, gegooid door het Amerikaanse meisje….. Gelukkig waren mijn gedachten snel verzet want we gingen naar de aapjes!! De aapjes sprongen allemaal zo op onze boot, ook hierbij gold dat we ze zelf niet aan mochten raken, zij mochten wel overal rondlopen (vooral mijn hoofd met vlechtjes was populair). Dit was echt helemaal geweldig en zo enorm schattig. Die middag zijn we naar het strand geweest en zondags weer terug naar huis.

Tijdens stage deze afgelopen twee weken heb ik een les moeten filmen om op te sturen naar school. Verder heb ik veel lessen gegeven en ik merk nu al dat ik echt geen afscheid van mijn kindjes wil nemen. Het waren wel pittige weken, de kids waren echt aan vakantie toe waardoor het snel chaos was in de klas. Dit kostte mij veel energie dus ik kan nu ook even lekker opladen.

Nou dat was het weer! Ik ga snel de laatste spullen inpakken.


Kusjes

Reacties

Reacties

Opa Oma

Hoi Kim
Wat een leuke stage plek heb je toch.
5 dagen hart werken en dan plezier maken.
Wat een belevenissen ik wilde er wel even bij zijn.
De foto's komen nog wel.
Zie er naar uit .
Geniet nu van de vakantie samen.
Een hele dikke Zoen van uit mooi Zwolle.
?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!