kimbouw.reismee.nl

Vakantie week 2!

Hallo vrienden en vriendinnen, ben ik weer!! Ik was volgens mij gebleven bij vrijdag ochtend, om 6 uur wilde we de bus pakken naar de grens. We kwamen iets te laat bij de bushalte waardoor de bus volzat.. dit betekende dat we tot 8 uur moesten wachten dus vol goede moed besloten we te gaan zitten en wachten, totdat Jule met het briljante plan kwam om naar de andere bushalte te gaan, daar ging een bus om 6:30 en 7:00. We mochten de buskaartjes niet meer terugdoen dus het werd een dure rit. We moesten overstappen in Limon en door naar Sixaola aka de grens. In Europa rij je altijd gewoon door en is er niks aan de hand, nou hier dus niet. We moesten eerst een stempel kopen met dat we Costa Rica gingen verlaten en kregen vervolgens ook een stempel dat we in Panama waren (jeej stempels!!!!). Dit verliep allemaal mega soepel en voor we het wisten zaten we in een busje naar het havenstadje Almirante, hier moesten we in een vaag bootje een half uurtje varen naar Bocas Del Toro. Hier eenmaal aangekomen was ik direct verliefd, ik zag overal winkeltjes en restaurantjes en het zag er gewoon superleuk uit. Ons hostel was ook perfect, we hadden een kamer met zijn viertjes met AIRCO en een gratis ontbijtje iedere dag (american pancakes, amazing). De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we eerst naar Playa Bluff gefietst, zo’n 10 km op grotendeels zandweggetjes en (hele steile) heuvel op heuvel af, het resultaat was wel adembenemend. Daarna zijn we een stukje teruggefietst naar Skully’s, een hotel/restaurant/zwembad/strand/ligplek alles. Ze hadden honden, rummikub en goedkope cocktails, achteraf stonden deze twee plekken ook in de top 5 van Bocas Del Toro. We hebben hier de rest van de middag gezeten totdat we echt terug moesten naar het plaatsje om de fietsen terug te brengen. De 3e dag in Bocas besloten we een boottocht te doen, we hebben naar dolfijnen gekeken, gesnorkeld, naar het mooiste strand ooit geweest, naar sloth island en starfish beach geweest. Iedere keer zeiden we tegen elkaar ‘Dit is het mooiste strand wat ik ooit heb gezien’ en je raadt het al, hier zeiden we het weer, al denk ik niet dat ik nog heel vaak een strand ga zien die deze kan overtreffen. De laatste dag gingen we naar Red Frog Beach, een eilandje dichtbij Bocas. Het moest adembenemend mooi zijn maar het eerste strand die we tegenkwamen was te gevaarlijk om te zwemmen dus besloten we verder te lopen. De route was vaag naar het prachtige Polo Beach en toen we langs een beach club kwamen waren Pim en ik al snel verkocht. We splitsten op en Fenna en Jule zijn wel doorgelopen. Pim en ik mochten voor $20 de hele dag daar aan het zwembad liggen, we kregen een gratis cocktail en een superzachte handdoek. Er werd een parasol voor ons uitgeklapt en vanuit het zwembad keken we op het strand, ohja en we hadden wifi! We hebben ons enorm vermaakt die dag, het was net alsof we met onze ouders op vakantie waren (aka luxe ipv hostels). De volgende dag waren we al vroeg op pad, we gingen namelijk door naar Puerto Viejo (Costa Rica). Weer ging alles soepeltjes bij de grens en we kregen nog meer stempels!!!! Eenmaal aangekomen in Puerto Viejo, hebben we onze spullen gedumpt en zijn we naar het strand gegaan. Puerto Viejo ligt aan de Caribische kust en er hangt ook echt zo’n sfeertje, de mensen zijn heel anders dan in San Jose, er staat overal reggae muziek op en het eten was FANTASTISCH. De tweede dag gingen we weer op de fiets naar Manzanillo, een rit van 13 km. Onderweg kwamen we nog een sloth langs de weg tegen, na wat belletjes met het dichtstbijzijnde rescue center is onze vriend gecheckt en weer terug in de boom gezet, omdat hij niet veilig de weg over kon steken. Nadat ik wist dat alles goed met hem ging, fietsten we gezellig door. We kwamen terecht op een mooi strandje, met overal weer muziek om ons heen. Ik heb Fenna zover gekregen mee te gaan op de banaan, want dames en heren, Fenna heeft dat nog nooit gedaan. Op zo’n banaan achter een boot. En ze vond het natuurlijk geweldig want ik barst van de goeie ideeën! We hebben typisch eten van die regio gegeten met de lunch en voor het eerst vond ik de rice and beans lekker, ze doen daar namelijk in die regio kokosmelk bij en het was echt een topmaaltijd. We zijn daarna een stukje teruggefietst en op een heel mooi strandje middenin de natuur belandt. De volgende dag zijn we naar het Cahuita National Park gegaan, dit was een hike van 8 km door de natuur. Onderweg zijn we gestopt bij het strand in het park. Hier lagen we allemaal rustig een dutje te doen, totdat we overspoeld werden door de golf (ja jongens, DERDE KEER DEZE VAKANTIE). Onze spullen hebben het allemaal overleefd op mijn powerbank na, r.i.p. We zijn daarna teruggegaan naar ons appartement. Ik heb enorm veel geshopt in Bocas en Puerto want ze hadden overal kleine winkeltjes en marktjes met sieraden. De laatste dag zijn we naar het rescue center geweest waar we een tour hadden van 1,5 uur. Ik heb baby sloths, baby aapjes, krokodillen en kaaimannen, een hert en een toekan gezien. De toekan was het laatste dier op mijn lijstje dus ik kan met een gerust hart over 2 weekjes naar huis. We waren het weekend thuis in San Jose, waar we het briljante plan hadden om naar de bios te gaan. Laat ik je 1 tip geven, ga niet naar de film ‘After’ die nu draait in de bioscopen. Wat. Een. Ellende. We hebben ons wel kapot gelachen. Na deze 2 weken is het weer tijd om naar stage te gaan. We hebben nog 2 weekjes stage, Fenna’s verjaardag, het dogpark en Monteverde op de planning staan. Voordat we het weten zijn we alweer lekker thuis, maar nu moeten we vooral nog even genieten van het mooie Costa Rica ??

Reacties

Reacties

Sylvia

He kim wat een leuke verhalen zo te lezen genieten jullie enorm. Geniet van jullie laatste 2 weken stage en alle mooie dingen die jullie daar meemaken tot gauw. Kus peter en sylvia

OP Oma

Hoi Kim wat leuk weer om te lezen .
Nog een paar weken dan ben je weer thuis.
Geniet nog even daar en van jou kinderen.
Heel veel liefs en een dikke kus van de oudjes uit Zwolle.

Miriam

Nou Kim mooi geschreven weer
De laatste loodjes
Wat gaat t snel!!
Lieve Groetjes
De Coppelmansjes X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!