kimbouw.reismee.nl

Eerste week van de vakantie

Ben ik weer! De vakantie zit erop dus ik heb eindelijk de tijd om jullie even bij te praten over alles! Ik had het de twee weken voor de vakantie erg druk met een essay voor school en het plannen en geven van mijn les die geobserveerd word. Hierdoor liep ik met alles een beetje achter maar ik heb nu het heeele weekend lekker niks te doen.

Week 1

Vrijdag middag zijn we direct vanuit stage vertrokken naar Paquera, we moesten eerst met de bus en daarna met een ferry. We bleven hier een nachtje omdat we het niet zouden redden om verder te reizen deze dag. De volgende dag begon met een wekker om 4:00, hier hadden we niet zelf voor gekozen. Er stonden mensen te bonken op de ramen en deuren en riepen WAKE UP WAKE UP en I SEE YOU. We zaten in een hostel in the middle of nowhere dus het was nogal een beleving. Na dik een half uur in spanning werd onze deur opengegooid en stond daar een meisje, die schrok zich vervolgens rot omdat vier hoofdjes haar aan zaten te staren. Wat bleek, ze kregen het hek niet open waardoor ze het terrein niet afkwamen en hun bus al hadden gemist. De logische reactie is dan natuurlijk om het hele hostel wakker en enorm bang te maken!! Nadat we waren bijgekomen van dit avontuur zijn we naar Santa Teresa gegaan, ik had van tevoren heel veel goeie verhalen gehoord over de stranden hier, het was ook echt adembenemend mooi! Santa Teresa heeft alleen niet een hele positieve indruk achter gelaten, het begon met dat Pim en ik TWEE KEER overspoeld zijn door een golf op het strand waardoor alles nat was (onze telefoons hebben het overleefd, gelukkig). Toen we na een (ondanks dat) heerlijke dag strand terugkwamen in het hostel schrokken we ons rot. We waren knal en knalrood… Pim en ik waren beiden op het heetst van de dag een kwartiertje in slaap gevallen in de volle zon, wat sowieso al niet handig is. Maar we hadden ook nog eens ons allemaal niet (goed) ingesmeerd. Ik was ook nog eens ziek geworden dus die nacht was minder prettig. De volgende dag gingen we naar Montezuma, een prachtig plaatsje in de bergen vol leuke winkeltjes, restaurantjes, en een prachtig strand. We hebben hier heel veel souvenirtjes geshopt en dag 2 zijn we naar het strand geweest (mét zonnebrand en in de schaduw). Voor de laatste dag stelde ik voor om een zipline tour te doen. Ja, je leest het goed, Kim die al bang is als ze op een stoel staat vond het een top idee om te gaan ziplinen. Het lukte me om de rest te overtuigen dus dag 3 stonden we met trillende beentjes en nat van het zweet klaar voor de ziplines. Uiteindelijk viel het reuze mee omdat de platformen tussendoor groot en stabiel waren (mijn grootste angst). Het was een super vette ervaring en ik ben enorm blij dat we het hebben gedaan! Onderdeel van de tour was ook nog een stop bij een waterval, alle andere mensen daar sprongen zonder problemen van de rotsen af het water in (denk dat het ongeveer 5 meter hoog was), nadat de tourguides me ervan verzekerd hadden dat het echt veilig is liep ik heeeel langzaam richting de rots. Toen ik naar beneden keek werd het me toch allemaal te veel, maar ik wilde ook niet stom naar beneden klimmen. Ik besloot om een lager stukje te zoeken (3/4 meter hoog) en sprong daar na toch nog wat getwijfel in en Jule sprong er ook achteraan. Ik was zo trots op mezelf dat ik toch was gesprongen en de ziplines goed gingen, toch knaagde het aan me dat iedereen van de hoge rots sprong dus klom ik weer omhoog en ging zonder nadenken naar beneden. Wat nog leuk is om te vermelden, mijn twijfels zijn allemaal vastgelegd op camera dus kom gerust een keertje me uitlachen, je bent altijd welkom voor een kopje thee! Deze dag was dus een enorm succes! Die middag zijn we weer terug naar Paquera gegaan, we verbleven hier nu 2 nachtjes in het grote familiehuis voor 9 man die goedkoper was dan het vage hostel van de eerste nacht. In de advertentie van booking.com stond vermeld dat er een privé zwembad was, dit bleek zo’n zwembad te zijn die je bij de action kan kopen, niet zo’n opblaasbare maar die andere als je begrijpt wat ik bedoel. Dit zagen we van te voren al op de foto’s dus dat was allemaal prima. We werden opgewacht door de eigenaar en hij liet ons binnen. Ik stapte binnen in een donker huis vol brandende kaarsen en schilderijtjes over Bijbelse verhalen, op iedere deur hing zowel aan de binnen-, als aan de buitenkant een kruisje. Hier in Costa Rica zijn veel mensen Christelijk en deze man duidelijk ook, wat natuurlijk helemaal prima is! Dit maakte het huis alleen wel enorm creepy. Pim en ik hebben onszelf uiteindelijk terwijl Fenna en Jule boodschappen aan het doen waren buitengesloten! We hadden de airco binnen aanstaan en wilden zwemmen dus ik trok de tuindeur achter me dicht zonder te beseffen dat deze in het slot viel. Beide hadden we geen telefoon bij ons, ons enige vermaak voor 1,5 uur was onszelf en het fantastische zwembad. Toen Fenna en Jule terugkwamen, kwamen we er ook nog eens achter dat zij de sleutel ook niet hadden, die lag binnen op tafel. We moesten de man weer bellen en die heeft ons gelukkig na 15 minuutjes gered. De volgende dag hadden we een boottocht naar Isla Tortuga. We voeren langs een eiland vol spider monkeys, we hebben gesnorkeld en lekker gechilld op het eilandje. De dag daarna zijn we weer teruggegaan naar San José omdat we via daar weer op een nieuw avontuur gingen voor week 2. Ik merk alleen dat ik al enorm veel heb getypt dus week 2 volgt snel!

Reacties

Reacties

Oma en Opa

Hoi Kim wat een verhaal weer .
Je he b je angsten doorstaan.
Knap van je ik had het niet na gedaan.
Opa wel als hij dat nog kon.
Nog een paar weken en dan kunnen we elkaar weer knuffelen.
Liefs DIKKE ZOEN OPA OMA

Mama

Nou meissie de thee staat 9 mei klaar.
Dikke ??

miriam

Toppie!! Jullie zien en maken veel mee!
Succes met de laatste loodjes!!
Groetjes en een knuf aan Fenna xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!