kimbouw.reismee.nl

Week 2


Ik mocht deze week mijn eerste lessen gaan geven!!! Ik ben lekker vertrouwd bij rekenen gebleven en alles ging goed, de feedback was heel positief en mijn verbeterpunten zijn ook echt dingen waar ik wat aan heb en die ik meteen heb verwerkt tijdens het plannen van de lessen voor volgende week.

Ik heb enorm veel geluk met mijn dagen, ik moet tussen 7:45 en 8:00 aanwezig zijn en ik mag om 14:00 weg zodra de kinderen weg zijn. Dit betekent alleen wel dat de middagen erg lang zijn en er toch niet heel veel in onze wijk te beleven valt. Ik probeer daarom iedere middag iets te doen, zoals boodschappen doen. Pim en ik zijn in een Chinese supermarkt beland en het was echt een feestje! Ze hadden normale soya saus, tofu en…. Gebakken uitjes! We hebben deze week dan ook weer heeerlijk springrolls gemaakt, wat echt een feestje in je mond is.

Dit weekend zijn we in San José gebleven, zaterdag hadden we overdag namelijk een international fair op school. In de ochtend heb ik Venezolaanse (ik heb het gegoogled! Zo heet iets wat uit Venezuela komt) arrepas verkocht, in het Spaans. Ik moest de bestellingen opnemen en doorgeven aan de ouders die ze maakten, dit kostte enorm veel energie maar was wel heel tof! In de middag hadden Pim en ik het fantastische idee om mee te doen met ‘soak the teacher’. ’

s Avonds vonden Fenna en ik dat het tijd werd voor een lekkere cocktail of een glaasje sangria, dus gingen we op pad naar Heredia, een plaatsje dichtbij San José. Het personeel daar vond ons maar raar en dom want wij spraken dus 3 woorden Spaans en zij 0 Engels, en ons beste Spaans bestelden wij een kan sangria, en na een paar minuten stond er opeens een shisha voor onze neus met sangria erin. Het is een wonder dat we uberhaupt iets sangria gerelateerds hebben gekregen hahaha.

Zondag zijn Fen en ik naar ons geliefde Ojo de Agua gegaan, het prachtige, super deluxe zwemparadijs. De vorige keer dat we daar waren was het uitgestorven dus toen we aankwamen en er een rij bij de ingang stond schrok ik me rot. Toen we over het terrein liepen om een plekje voor onze handdoeken te vinden kregen we nogal wat bekijks. Dit zwembad is eigenlijk voor locals en wij hebben het per ongeluk ontdekt, we waren de enige blanke en blonde mensen daar. Iedereen keek naar ons alsof we een freakshow waren (kwam misschien ook doordat we dezelfde bikini aanhadden gedaan) en vooral van de mannen kregen we heeel toevallig enorm veel aandacht, zwaaitjes en luchtkusjes. Uiteindelijk hebben we wel gewoon heerlijk niks gedaan en toch nog 1 dagje weekend gehad.

Al met al was het weer een week vol avonturen, cultuurshocks en plezier :).

Dikke smakkerd,

Kim

Reacties

Reacties

Oma Opa

Hoi Kim weer een leuk verhaal.
Fijn dat het allemaal goed gaat.
Heerlijk drankje niet te veel haha.
En de mannen maar links laten liggen.
Geniet er van .
Liefs dikke zoenOpaOma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!